Glädjas för min skull?!

Hur kan det komma sig att man älskar sitt jobb, har underbara arbetskamrater och intressanta arbetsuppgifter men ändå inte kan glädjas åt det?
Jag trivs enormt bra på mitt arbete. Jag är glad att jag har ett arbete, just det arbete jag har. Jag har helt otroliga arbetskamrater som förgyller mina ibland både långa och krävande dagar. Jag har arbetsuppgifter som jag trivs med och som jag kan utvecklas med.

Men någonstans finns en tagg som hela tiden irriterar. Någon som inte kan glädjas med mig. Någon som hela tiden skall pika mig för mina arbetskamrater, någon som skall påpeka hur mycket jag arbetar, någon som måste gnälla över något hela tiden.
Men jag har inget konstigare arbete än någon annan. Jag har 2 skift att välja mellan, morgon eller kväll.
Mellan 3-5 timmar på morgonen eller 6-8 timmar på kvällen, lite beroende på hur det ser ut. Det är väl inte mycket tycker jag?! En heltid är väl 8 timmar, 5 dagar i veckan.
Eller är det avundsjukan på att jag trivs på mitt jobb?! Är det avundsjukan på att jag trivs med mina arbetskamrater?! Jag vet inte, men det gör mig ledsen att andra inte kan vara glad för min skull.


Kommentarer
Postat av: bgn

Skit i sådant folk dom skall man sortera bort. Jag gläds med dig, det är inte alla arbetslösa som får ett jobb i dagens läge. Du har gjort och gör det bra. Sträck på dig. Kanske dom är avundsjuk?

2010-01-08 @ 15:23:18
Postat av: EFA

Klart jag är glad för din skull, var stålt över ditt yrke och det vet jag ju att du är föresten.

2010-01-09 @ 13:08:40
Postat av: Camilla

Du ska va stolt över vad du är och över det som du har. De/dem som gnäller är bara avundsjuka och de kan de få vara. Bry dig inte om dem, för du är en otrolig person o du gumman vi ska va stolta över vårt yrke o våra familjer Jag är himla glad att jag känner dig. Kramar från mig.

2010-01-10 @ 00:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0