Jag försöker verkligen vara arg..

Jag har insett att jag och Mogge måste vara lite knäppa. Vi har snart varit tillsammans samt bott ihop i ett år. Ja, vi flyttade ihop efter ca 1,5 vecka, men han hade kvar sin lägenhet i 3 månader till. Nu var det inte det jag skulle berätta...

Visst bråkar vi, ibland så vi måste vara i olika rum, men det är sällan. Jag tror vi har bråkat 4 gånger sedan vi träffades. Det är något jag inte är van... att inte bråka alltså.
Min fd man och jag bråkade jämt, varenda dag sista året och jag förstod sällan varför. Men med Mogge går det liksom inte. Visst har vi diskussioner men det är sällan vi blir ovänner pga av det.

Idag blev jag tex irriterad eftersom han inte såg själv vad en egentligen liten sak kan kännas som en stor bara pga att han inte såg likheten med "nyckelhistorien". Det blev inte ett bråk om detta idag men vi pratade igenom hur det kändes både för honom och för mig under dessa 2 incidenter.

Det värsta jag vet med att bli oense men Mogge är att vi inte kan bli riktigt arga på varandra. Det slutar oftast med att vi bara skrattar. Tror båda tycker det är så onödigt att bråka att vi tillslut bara skrattar åt det, vilket är rätt skönt. Jag har nog aldrig varit arg på Mogge i mer än 1 timma.

Jag älskar min muppiga sambo trots hans fel och brister och det misstag han gjort i livet. Jag har mina fel och brister och han älskar ju mig för den jag är. Sedan anser jag att det som tidigare varit misstag har gjort oss till dem vi är idag och gett oss de värderingar vi har och jag älskar Mogges personlighet och våra värderingar är slående lika så detta är i mina ögon Mr.Rätt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0