Hur kan man göra så?

Min farmor ringde precis och jag hörde irritationen i hennes röst redan när jag svarade. Farmor brukar inte ringa och bara småprata. Det gjorde hon inte denna gång heller.

Min farmor bor ett stenkast från den kyrkogård där min far är begravd sedan snart 8 år tillbaka. Väldigt snart 8 år sedan....
Hon har nu varit upp till graven och sett att någon tagit den vita lilla duvan som suttit på gravstenen sedan jag miste min far. Det var jag som valde denna duva av olika skäl. Duvan hade en enorm betydelse för mig, den representerade ett antal händelser som jag förknippar med min far.

Är så förbannad nu att jag skulle kunna strypa den som gjort det. Hur kan man ta saker från en grav.
Någonstans i bakhuvudet hoppas jag att någon bara "lånat" den för att tex tvätta den och att den snart kommer tillbaka på sin plats. Men den chansen är nog ganska liten.

Jag är så förkyld att jag bara fräser när jag försöker visa min irritation för Mogge så han går mest och småskrattar tror jag. Denna förbaskade förkylning gör allt lite jobbigare. Jag som skulle åka till STHLM idag. Men jag måste nog åka till farbror doktorn i morgon. Jag kan inte ligga på ena örat för att det spränger och gör ont. Likadant när jag böjer mig ner, då spränger det i bihålorna. Jag har svårt att andas och hjärtat slår så hårt att jag tror att det ska hoppa ur.

SKIT!!

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ta allergi tabletter om du har det hemma. det släpper i bihålorna lite då.

2010-05-09 @ 13:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0