Förlossningen

Vaknade rätt tidigt imorse av att jag hade värkar så jag gick som vanligt och la mig i ett varmt bad.
Låg där i ett par timmar tills jag insåg att det ändå inte hjälpte. Då kollade jag upp värkarna och insåg att jag kunde ringa förlossningen.
Kollade av med dom va dom tyckte och de ville att vi skulle komma in.
Men jag hade ju massor med saker som skulle fixas först.

*Hämta Alex som skulle vara barnvakt.
*Packa BB-väskan klar.
*Packa en väska till Mojjo som senare skulle till morbror och leka med mormor.

Ja så när allt de där var klart orkade jag ändå inte klä på mig och åka in. Dröjde kvar hemma i ytterligare någon timma innan vi åkte in och nu i efterhand kändes det som rätt val att åka in då.
För hej vilka värkar jag fick helt plötsligt.

In på förlossningen, badade, andades lustgas, badade igen, mera lustgas. Men till slut gav jag med mig för ryggmärgsbedövning, tyvärr var det nästan för sent så jag kan inte njuta mer än 45 minuter av den förrän vår Lillefot var ute. Vår underbara lilla son.

Men nu är han här och ligger och sover bredvid oss i sin lilla plastbalja. Vi väntar på besked om undersökning och hemgång. Jag vill verkligen inte ligga kvar här över natten eftersom vi varit här sedan 8;30 imorse.
Jag vill hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0